Hvorfor SEO er noget, du burde forholde dig til

Selvom det måske kan virke både krypisk, utroligt bøvlet og ikke lige som din umiddelbare kop te, så er der mindst ligeså mange gode aspekter ved at have styr på SEO, som der er irriterende aspekter af dit indhold, som du bliver nød til at forholde dig til. 

SEO er nemlig utroligt svært og utrolig vigtigt – det er derfor der er så stor fokus på det i virksomheder. SEO, som står for søgemaskine optimering har alverden at gøre med hvordan vi placerer os på google og dermed også hvor meget organisk trafik vores virksomheder får derigennem – og som de fleste kan regne ud, så er en øget organisk trafik lig med flere potentielle kunder, som er lig med større potentiel indkomst – noget de fleste virksomheder ikke ville have noget som helst imod at få lidt mere af. 

Laver du ikke godt og værdiskabende indhold for de maskiner som søgemaskinerne bruger til at læse din hjemmeside, så er dit arbejde spildt og du vil aldrig opnå en god eller tilfredstillende placering på diverse søgemaskiner. 

Hvis du gerne vil have et bedre overblik over, hvad det helt præcist er SEO består af, så er det delt op i tre hovedelemter som du selvfølgelig kan finde herunder. 

  1. Den tekniske del.
    Dette er alt det som du ikke kan se på den rigtige hjemmeside – det såkaldte back-end. Virksomheder der har fået sin hjemmeside lavet og designet ved andre oplever ofte at fokusset har været på det visuelle og funktionelle fremfor de SEO-fordele de kunne have hentet ved at designe hjemmesiden bare en smule anderledes. 

    Et godt eksempel er dine titler på din hjemmeside – google kan nemlig godt lide at der er orden i vigtigheden af dine titler, derfor kalder vi dem for H1, H2 og H3. Disse har stor indflydelse på din SEO-ranking.

  2. Dit indhold på siden.
    Her gælder der et utal af SEO-fingerregler der alle sammen hører i forskellige SEO-religioner (så stort er det efterhånden blevet). Nogle stensikre facts er dog at google foretrækker lange og velskrevet sider med indhold som dens bots kan forstå.

    Skriv derfor dine SEO-tekster mellem 700 og 1.000 ord lange – så er du på den sikre side. 

  3. Den autoritære del
    Google favoriserer de sider, som har det bedste indhold, det plejer at blive målt på det antal sider der linker til dit websted – også kaldet linkbuilding, noget der kan være en utroligt slidsommelig process for fingrene, medmindre du sætter erfarne skribenter til det.

Bliv klogere på SEO i Århus her.